ترنم ترنم ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

آروم جون مامان و بابا: ترنم

اندر احوالات ترنم در نیمه اول خرداد 91

1391/3/19 16:57
963 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عسلکم بغلخوبی؟

فکر کن دیروز عصر یه عالمه برات نوشته بدم که پیش از ارسال برق رفت و تموم زحماتم به هدر رفت.تازه با یه مشقتی تایپیده بودم که نگو.شما بغلم بودی و دائم یه دستت رو میز دنبال موس یا کیبورد بود اون یکی دستتم که به سیم لب تاب که یا تابش میدادی یا تو دهن مبارک بود.بگذریم

عزیزترینم از اول خرداد که مصادف با شروع 7 ماهگیته کلمه "بابا" رو تلفظ میکنی.اوایل سریع تلفظش میکردی و زیاد واضح نبود اما به مرور کشیده تر و با صدای بلندتر و مکررا به کار میبریش.نمیدونی بابا چه حالی میشه وقتی میگی "بابا".کم مونده پرواز کنه.البته هنوز نمیدونی "بابا "باباست و فقط میگی ولی بابا هم دست بردار نیست و با هر بار بابا گفتنت میگه {جانم}میگه انقدر تکرار میکنم تا بدونه بابا یعنی من.این دومین کلمه دو بخشیه که میگی.اول"دد" رو گفتی دیروز هم در خلال سخنرانیتون یه بار کلمه "گاگا" شنیده شد.باید ببینیم تکرارش میکنی یا تصادفی بوده.

دیگه وقتی من و بابا لباس بیرون تنمون میکنیم میدونی قراره بریم بیرون و با شدت تمام دست و پاهاتو تکون میدی و به اصطلاح خودمون بال بال میزنی.

از اول خرداد غذاخور شدی رسما.قبلا یه چیزایی پراکنده بهت میدادم.تا حالا چیا تناول (بگم مزه درست تره)کردین؟زرده تخم مرغ-لیموشیرین-هندوانه-آب پرتقال طبیعی-ریواس-شیر و بیسکوئیت-فرنی-شیرینی جات-سوپ

سوپ رو دوست داری.عاشق آب پرتقالی(یکی دو پر پرتقال رئو له میکنم و فقط آبش رو بهت میدم پالپ نه ها).در عوض مخالف سرسخت فرنی هستی.

وقتی من  یا بابا از جلوت رد میشیم حسابی بال بال میزنی و دستات رو به رومون باز میکنی که یعنی منو بغل کن.

دیگه موقع شیر خوردن از دستتم کمک میگیری.خود کفا شدی.

دختر گرمایی مامان نمیدونم تکلیف من و شما تو گرمای تابستون چیه؟همین الان که با تاب و شورت میگردی تو خونه و پنجره هم بازه- شبا فقط قسمت کمرت رو میپوشونم که بازم غرغر میکنی که گرمه.

قطره آهن از این ماه به قطره های ویتامین قبلیت اضافه شده که خوردنش مکافاتیه.تقصیر تو هم نیسته ها خوب مزش بده دیگه. ریختم تو آب پرتقالت اونم لب نزدی.

وقتی ایستاده میذارمت رو صندلی غذات یا مبل ها طوری که تکیه ات بهشونه حدود نیم تا 1 دقیقه میتونی بایستی.

"بای بای" کردن هم یاد گرفتی.وقتی میگیریم بغل رو شونه ها و روت به جلوست یا وقتی تو بغلی طوری که جلوی شکممون قرار داری ناخودآگاه بای بای میکنی.شرطی شدی.

آواز میخونی در حد جهانی.بعضی وقتا همچین سر و صدا راه میندازی که بیا و ببین.

دیگه نمیشه از جلو چشت دور شد تو خونه.موقع کار با لب تاب یا شما تو بغلم جلوی میزی یا من ولو میشم کنار شما رو زمین.تو آشپزخونه هم که با کریر و کمربندهای بسته اش در خدمتتون هستیم.

تو حموم کماکان جیگری خانوم و عاشق آب و آب بازی.تازگیا زیر دوش پاهاتو به هم قلاب میکنی.بعضی وقتا هم دستتو به لوله آب سرد میگیری.

تازگیا غریبی میکنی و بغل هرکسی نمیری.مخصوصا آقایون.

برا بابا بی نهایت خودتو لوس میکنی و حسابی دلشو میبری.

آخ آخ.هر چی سیمه تو خونه از دستت عاصیه.از گوشی تلفن بگیر تا لب تاب و شارژر ها و ........ .سیم خور مامان.

عاشق بچه هایی.تو هر جمعی اگه بچه باشه فقط چشت به اون هاست و نیگا میکنی و بهشون لبخند میزنی.

"نازی کردن"هم تقریبا یاد گرفتی نه به اون مهارت فعلا با کمک.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

نایسل
19 خرداد 91 17:09
خیلی وحشتناک بود منم نتونستم عکس بگیرم ولی خیلی ترسیده بودیم
نایسل
19 خرداد 91 17:12
آخی عزیزز دلم اینقدر سیم نخور تپلی همون فرنی خوشمزه تر ه هااا آب پرتقالم نوش جونت گوشت بشه بچسبه به جونت حتما چیزای ترش دوست داره چیزاری شیرین نمیخواد آخی چه بابای باذوقی
مامان ساینا
19 خرداد 91 17:45
به به چه کارهایی یاد گرفته ترنم جونم.
مامان ساینا
19 خرداد 91 17:46
سلام عزیزم. من به کسی رمز ندادم. مطلبم خصوصیه دوست ندارم کسی رو ناراحت کنم ولی اگه دوست داری بخونی ..


یاسی خاله هیلدا
19 خرداد 91 18:15
ای جونم همه کارای این بچه ها با نمکه .الهی ترنم جونم دوست دارم خاله
مامان پارسا جیگر
20 خرداد 91 2:42
قربونت برم عسل خاله با این شیرین کاریهات
مامان ساینا
20 خرداد 91 11:11
ممنون از توجهت.
نایسل
20 خرداد 91 20:16
مامان اوینا
21 خرداد 91 10:32
سلام . لینک شدید...با افتخار .........
مامانی درسا
21 خرداد 91 11:23
ای جونم مامانی دختری منم بد گرماس همش سرش خیسه ..... قربونش خیلی ماهه بخدا با این کاراش ...... راستی مامانی با آب میوه بهش آهن نده .....دندونش خراب میشه ..... فقط بعدش کمی آب بده ......... البته یادم نیست ترنمی دندون داره یا مثل دختری من هنوز پیرزن تشریف داره ..... وای خدا این دنیای نی نی ها چقده زیباس ......


سلام مامانی ممنون از توجهت.ترنمی هنوز دندون نداره.
مامان تسنیم
21 خرداد 91 13:04
سلام ممنون از توجهتون واکسن تسنیم را زدیم دعا کنین اذیت نشه باز هم به ما سر بزنین با اجازه لینکتون کردم
مریم مامان عسل
22 خرداد 91 2:26
ماشالله ماشالله ماشالله دخملمون دیگه خانومی شده واسه خودش. مامانی جسارتا آب پرتقال ندیدن به دخملمون. مرکبات تا پایان یک سالگی ممنوعه چون اسید پرتقال برای معده ی بچه ها بده. فرقی نمیکنه آب پرتقال باشه یا پالپ.